Ôªø Amanda -

Frågestund 2 Svar- Del 1

Här har man inte bloggat på typ 2 veckor ja! Har återigen haft ett par stressiga men super roliga veckor med jobb, plugg och resa! Kom tillbaka från en weekend trip till Dubai igår med pappsen och jag kan inte ens uttrycka min kärlek för den staden, det kändes så skönt att komma hem. Nu är det dock tillbaka till vardag igen, men har en rätt så chill vecka då jag är ledig imorgon på alla hjärtans dag ("national sports day" vilket är anledningen till att vi har helg här) och så ledig på torsdag med, vilket är lika med långhelg!! Tjohoo, nu ska jag plugga lite sen lägga mig och se på en film tror jag! Andra delen av frågestunden kommer sen, sorry for the delay!! Lots of love xx



Anna:

har du skol uniform i doha?

Nej, min skola har faktiskt inte skol uniform, vilket är både bra och dåligt tycker jag. Mycket enklare med skoluniform iochmed att man ändå inte få ha allt som man vill ha på sig ändå- får inte visa benen alldeles for mycket, tex absolut inte shorts, så det blir alltid jeans eller leggings, kanske halvlånga någon gang! Men jag klagar inte, älskar skolan mest av allt ändå!!!

 

Anonym:

Du har en syster va? Hon har också blogg har jag sett, hon är otroligt snygg!

Yes jag har en lilla syster som är 1 år och 9 månader yngre än mig haha! Och ja hon är den absolut snyggaste jag vet, blir typ avis varje gang jag tittar på bilder på henne.. finaste tjejen jag vet!! Här hittar du hennes blogg: Juliaaasplace

 

Anonym:

Vad vill du jobba med?

Vilket land vill du bosätta dig i när du flyttar hemifrån?

Vill du ha barn, isåfall hur många och vad skulle du vilja döpa dom till?

Vad är det bästa med Sverige? Det bästa med Qatar?

- Har väldigt länge velat bli journalist eftersom jag älskar att skriva och fota, men det känns som det kommer att bli ändring på det.. Är inne på andra spår nu!

- Har ju sedan jag var runt 7-8 år gammal alltid sagt att jag ska plugga på universitet i USA, så det får nog bli där efteråt! Sen efter plugget får vi se vart i världen jag hamnar!! Ska bli så spännande

- Haha eftersom jag hade det super mysigt med en syster så vill jag gärna ha två döttrar också, runt 2 år emellan dem, men inte mera. Skulle döpa dem med något namn som funkar internationellt eftersom dem ska växa upp utomlands också.

- Det bästa med Sverige är ju självklart att hela familjen finns där!! Och alla fina vänner. Men sen är ju svensk sommar väldigt fint också.. och lösgodis.. och pizza.. och langos!!!

 

Ida:

Hur länge ska du bo i Qatar?

Det är oklart ännu.. vi får se vad som hander helt enkelt!!

 

disco squid:

Gillar du fisk?

Japp, men bara fisken du lagar baby!!!!! Hahahaha saknar dig going


Julia

Går du på ett IB program i Doha, eller hur funkar det?

Vilken årskurs gick du i när du flyttade dit? :)

Jag går på en IB skola ja, och nästa år ska jag kanske göra IB. Det är en himlans massa mer plugg så jag ska kolla på alternativen- AP och IB.

 

emma

frågor:

1- vänder du på kudden för att få sova på den kalla sidan?

2- beskriv en trerätters du skulle bjuda justin bieber på?

3- skulle du kunna åka till bora-bora med mona sahlin om hon bjöd dig? (motivera ditt svar)

4- att alltid lukta svett vs. att alltid svettasls floder

1- det gör jag bara typ 198572840928726 gånger per natt….

2- åh josses jag svimmar av bara tanken… Men nu kör vi då!!

Till förrätt skulle det iallafall bli lite Arabiskt små plock, typ hommous, moutabal och baba ganoush med bröd.

Till varmrätt skulle jag tända eld på hans små sköra smaklökar med lite indisk mat, närmligen min favvo: butter chicken!!

Och sist men inte minst, till efterrätt skulle jag bjuda på khao neeo mamuang, vilket är en thai efterrätt som består av “sweet sticky rice and fresh mango.” Döläckert!!!!!

Inte världens mest passande mat, dem hänger ju liksom inte ihop eller passar ihop, men who cares!! Bara det är gött så spelar det inte någon roll..

3- JA! Jag är ju dum om jag tackar nej till en gratis resa till sol och bad hahaha!!!! Låt tanten bjuda

4- Nej fy va hemskt.. men jag får nog saga svettas floder då. Har ingen motivering till det överhuvudtaget men..

 

Anonym:

Är det lagligt för 16+ att dricka i Qatar? Och dricker ni på festerna du går på? Bara ren nyfikenhet :) Hoppas du har det bra puss och kram!

Nej det är det inte då muslimer inte får dricka överhuvudtaget. För att få köpa alkohol så måste man ha ett licens och dem är väldigt stränga med det. Men det finns ju alltid folk som lyckas ändå. Jag tror nog att nästan vart man än är i världen så hittar man folk som dricker.. Men det är verkligen inte uppskattat. Kram!

 

Anonym:

Vart kommer din vän som har krulligt hår ifrån? Hon är jättefin tycker jag !:) och kan inte du berätta hela historien om varför ni flytta till dubai och sen till qatar och allt fattar inget. Du har skitbra blogg!:)

Lissy ja!! Hon är grymt fin, och en jätte bra vän med! Hon är halv tysk och halv holländsk. Vi flyttade till Dubai för att pappa fick jobb där, och anledningen till att vi flyttade till Qatar är för att pappa gör business här nu!

Anonym:

tycker du de är jobbigt att ana är tillsammans med fabian :)?

Hahaha nej jag är bara glad för deras skull! Vi har bade gått vidare och det är ju bara jätte bra!! Fabbe är en toppen kille och Ana känner jag ju inte så väl, men hon verkar riktigt gullig och trevlig :)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback