Ôªø Amanda -

Frågestund Svar!

Anonym:

kan du berätta lite mer om din familj? ;syster, mamma, pappa


Svar: Haha jovisst kan jag det. Jag tycker att min familj är det bästa som finns. Vi har sååå roligt tillsammans, alla av oss är lika störda, och dem kunde inte vara mer underbara. Jag är jädrigt tacksam för dem ska säga, även fast det kanske inte alltid verkar så… Men at the end of the day så är vi alltid sams trots små larviga tjafs eller diskussioner. Min syster är min andra halva som jag nämnt förut. Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan henne, eller vem jag skulle vara. Skulle inte kunna önska mig en bättre syster! Alla dem gånger som vi bråkat och jag sagt att jag önskat att vi skulle kunna vara ifrån varandra ett par månader, skulle jag ta tillbaka på direkten om det gick. Nu vet jag hur jobbigt det är, att inte ha någon som är lika knäpp (fast ändå knäppare, hur det nu funkar) att busa med, prata med, eller bara vara med. Det är tufft. Min mamma är den finaste mamman som finns, hon finns där i alla lägen och gör så mycket för mig. Kan inte ens minnas alla gånger hon ställt upp för mig och hjälpt mig med skolarbeten, vänner, i princip allt. Vet inte hur jag hade klarat mig utan henne en längre tid heller… Så länge som vi var ifrån varandra nu när jag och pappa har varit här i Qatar och mamma och Julia I Sverige, det räckte nog tycker jag. Min pappa… Haha ja vad ska man säga om den mannen. Kissieboiii, han är nog den weirdaste och skummaste människan jag känner. Men också den goaste. När man är sur och försöker se sådär sur ut ni vet, till sina föräldrar, så lyckas man aldrig när han är i närheten. Han slänger ur sig någon helt galen/random kommentar eller gör någon ful grimas, så har man helt plötsligt världens leende eller får världens skrattattack.

 


Anonym:

Hur är maten annorlunda ? vilken är godast? haha. :D


Svar: Jag får nog säga att jag trivs mer med maten här haha. Det finns så mycket olika saker att äta här, från så många olika länder. Indonesiskt, thai, indiskt, libanesiskt, turkiskt, mongoliskt, kinesiskt, japanskt, amerikanskt haha, italienskt, franskt, är ju bara en liten del av det som vi äter här! Sen så vet jag ju att det finns sådant i Sverige också, men man äter ju inte ute lika mycket där. Om jag ska välja vilken slags mat jag helst äter så är det libanesiskt! Det är så sjuuuuukt gott, lite mottabal, baba ghanoush, hummous, åååååååhhhh underbart. Men jag kan inte säga att jag inte saknar svensk mat ibland också, det är inte alls fel det heller. Potatis, kött (bara det som mormor lagar), grönsaker och brun sås får mig att längta till sommaren haha. Och svensk pizza!!!!

 


Anonym:

vad jobbar din pappa med nu ?? bästa bloggen btw !


Svar: Lägger helst inte ut för privata saker i bloggen, men tack du! Jag blir så glad av att läsa sådana kommentarer :D

 


Anonym:

vem är nawaz??


Svar: Nawaz är pappas chaufför, en go och glad liten gubbe!

 


Anonym:

finns det många snyggingar i Doha då??


Svar: Eftersom ungefär 70% av befolkningen här är män, så går det allt att hitta några snygga haha.

 


Anonym:

kan du inte visa bilder om hur du bor ?? <3 love you


Svar: Jag ska försöka att göra det, måste städa upp här lite först. Det ser ut som sju svåra år här just nu…

 


Anonym:

Vem är han snygge Emil du alltid snackar om?


Svar: Emil är bara den goaste killen som finns som jag saknar något grymt!! Min bäste kill-kompis.

 


Anonym:

Gud va du är fiiin! Saknar du svensk mat mycket? Dom har ju super goo mat utomlands men svensk mat är ju också gott ibland! Tack om du svarar på min fråga!


Svar: Aw tack så hemskt mycket :) Jo som jag skrev där ovan så saknar jag allt svensk mat också! Lite dill chips hade ju inte varit helt fel… och lösgodis!!! Tack och lov att mamma och Julia tog med sig 3 lösgodis påsar, hehe.

 


Dena

Wow du är verkligen en lycklig tjej som har bott i Dubai och bor i Quatar nu. Kommer läsa din blogg i fortsättningen :). Vad är anledningen till att er familj bor/bott i dubai? Jag själv är därifrån men är född o uppvuxen här i Sverige. Lite kul o läsa om en svensk i mellanöstern haha :P


Svar: Jo jag är grymt tacksam ska jag erkänna. Åh va kul, sådana kommentarer gör så att jag skiner upp som en sol haha. Jaha, är du det! Men va roligt :) Anledningen till att vi flyttade till Dubai var tack vare pappas dåvarande jobb!

 


Anonym

kan du berätta lite om dig och Fabian:) vad ni gjorde när ni va ihop och så:)?

och grät du mytcke när du sa hejdå till din syster och mamma ? va det jobbigt :)?

hoppas du svarar<3


 

Svar: Haha ja vi gjorde väl normala saker. Myste, baka, bara va, bada, prata, tog promenader, umgicks med vänner, gick på fest. Det va myspys deeeet :)

Tro det eller ej men jag grät inte så mycket när jag sa hejdå till min syster. Det blev ett hastigt och lustigt hejdå iochmed att jag va på Konsum och handlade lösgodis innan jag vi skulle åka, och hon va påväg till skolan med hennes kompis. Så det blev en lång kram och fina ord, och kanske en tår eller två precis då, men sen i bilen kom tårarna i mängder. Mamma blev det lite mer tårar med eftersom jag hann sitta och fika med henne och Emma, och inse hur länge vi inte skulle träffas på. Men det gick det med, jag överlevde ju!

 


Anonym

vilken kamera har du ? dina bilder är sååååå finaa !!


Svar: Tack!! Jag fotar med en Canon Powershot G9 och en Nikon D90.

 


Sofia

Hur är det att bo där du bor trivs du bäst där eller i Sverige?:D


Svar: Jag är där jag hör hemma nu, här bland araberna. Jag älskar kulturen här och att få träffa massor med olika personer från olika länder! Jag tycker att det är så roligt att utforska nya ställen och få lära mig om andra kulturer och om världen! Men jag klagar verkligen inte på Sverige, jag är stolt över att jag kommer där ifrån :)

 


Ebba

äter du hotel frukost värje dag ??mmmmm


Svar: Haha vi gjorde det när vi bodde på det första hotellet ja, men nu så har vi kök så det är lite enklare att göra egen nu. Plus att det är lite nyttigare… Man slipper gå upp dem där extra kilona tack vare donuts och muffins hahaha.

 


Anonym

Dubai eller Qatar? Berätta varför du valde just det du väljer :D braa blogg Amanda!


Svar: Åh detta va en svår fråga. Dubai och Qatar är rätt så lika, men ändå så annorlunda! Qatar är i princip Dubai för 10-15 år sedan. Det håller på att utvecklas något otroligt och kommer rätt så säkerligen att bli stort, men dem gör allt mycket långsammare än Dubai. Så det finns inte lika mycket att göra här (ännu), om man jämför med Dubai, men om det som det sägs ska byggas här blir klart så kan det bli helt suveränt! Jag bodde ju ändå i Dubai i nästan 12 år så än så länge så ligger Dubai på högsta plats, men vem vet, det kanske blir ändring på det snart! Jag stormtrivs i alla fall här so far. Tack så jätte mycket!!



Tuuusen tack för alla frågor, det va jätte kul att svara på dem! Och förlåt för att det dröjde så.. Ni får hojta till när ni tycker att det är dags för en till frågestund!! Massor med pussar och kramar till eeeeerrr

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback