Ôªø Amanda -

Sand i hela håret

Tjena alla monsterdiggare!!

Sitter här och chillar sönder i skolan, taggar lunch nu, och sen BARA EN TILL LEKTION!! Biologi också, med den slappaste eller mest ouppmärksamma läraren ever. Tänkte lägga ut lite bilder ifrån när vi var ute i öken med Lissy och hennes familj (och förlåt till er som har mig på Facebook och som redan sett dessa, stå ut, det kommer nya bilder snart!!). Vi började med att åka quad bikes i någon timma och jag kan säga att hur många gånger jag än gjort det i Dubai (växte typ upp på en sån...), så kommer jag nog aldrig att lyckas tröttna på det! Det är så jästrans kul, man hittar alltid nya spännande dyner att åka upp på haha. Sen åkte vi en lite bit tills vi kom till en plats där "den riktiga öken" börjar, det vill säga där sanddynerna börjar och vägen verkligen tar slut. Där så hoppade både jag och Lissy ut för att fota lite kameler haha. Sen så blev det även kamelridning för Lissys storebrors två kompisar, som hälsade på här för första gången. Medans vi hade det skoj så släppte min pappa och Lissys ut luft ur däcken eftersom det gör man innan man åker "dune bashing." Efter det så började det roliga!! Pappi har ju tagit dune bashing lektioner haha, så han är det alltid kul att åka med, jag och Lissy flög ända upp i taket ett flertal gånger kan jag lova!! Efter någon timma av gupande kom vi fram till "the inland sea." Det är i princip en lagun och precis på andra sidan så ligger Saudi Arabien. Jag och Lissy funderar på att simma över dit när det blir lite varmare i vattnet, tror ni att vi kommer att vara välkomna? Efter en mysig picnik och rullande ner för sanddynerna (barnsliga, jag vet), så påbörjade vi resan hemåt! Stannade och fyllde på luften i däcken innan vi började köra på vägarna igen och så blev det en drink hos Lissy innan vi åkte hem till vår lilla lya. ♥♥Home sweet home♥♥ Mys pys dag, och sånt gillar jag. Hörs sen när jag kommer hem!! XOXO


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback