Ôªø Amanda -

Inshaaalllah

Då har jag påbörjat ännu en blogg, men denna tänker jag försöka hålla mig till haha! Så jag kan ju börja med att berätta lite om mig själv...


Amanda heter jag och är född det underbara året 1995. Jag är en glad och sprallig tjej som är postiv för det mesta. Har en andra halva/lillasyster som heter Julia, världens bästa mamma och världens bästa pappa. Jag har haft turen att få växa upp i den underbara metropolen Dubai där jag bodde i 11 härliga år, som jag nu fortfarande anser som “hemma.” Efter det så bodde jag tillfälligt i Sverige i 1 och ett halvt år och sen va det dags att packa väskorna igen! Och den 5e september flyttade jag till ett land som heter Qatar, där jag redan kan säga att jag stormtrivs! Hör ju hemma i mellanöstern bland alla araber så…


Och vad gjorde jag största delen av mitt liv i en öken i mellanöstern? Låg i skyddsrum och hoppades på att inte bli bombad? Nääääää, Dubai är det faktist helt lugnt att bo i. Jag gick på en Amerikansk IB skola, umgicks med vänner, modellade, hade 3-4 timmars läxa efter skolan nästan varje dag, hängde på shopping mall, badade massor, sprang 15 meter från bilen till huset i 50 graders värme för att snabbt försöka komma in i ett nerkylt och härligt hus, ja, vaaanliga saker. Saknar Dubai rejält kan jag lova, men jag ska inte klaga, jag känner på mig att det kommer bli minst lika bra här!



Kommentarer
Anonym

Kul blogg! ska bli rolig att läsa :)



2011-10-07 @ 23:13:45
Amanda

Svar till Anonym: Tack så mycket, hoppas att den blir det iallafall haha :)



Blogg: http://blondeinqatar.blogg.se/
2011-10-08 @ 11:14:55
Dena

Wow du är verkligen en lycklig tjej som har bott i Dubai och bor i Quatar nu. Kommer läsa din blogg i fortsättningen :). Vad är anledningen till att er familj bor/bott i dubai? Jag själv är därifrån men är född o uppvuxen här i Sverige. Lite kul o läsa om en svensk i mellanöstern haha :P



2011-10-11 @ 00:26:09




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback