Ôªø Amanda -

Söndag-Måndag

HEJHEJHEJ, hemskt mycket hej!! Hoppas att ni orkar läsa allt detta nu haha..

Har inte bloggat på 6 hela dagar nu, men jag har haft så fullt upp nu när jag har lov!! Så mitt jullov började i torsdags och skolan är jag tillbaka i den 3e januari 2012. Vad det kommer att kännas konstigt att skriva 2012, tycker att det är rätt läskigt hur fort åren går nu! Känns som om det inte alls var längesen jag bodde i Dubai, och allt var som vanligt. Men det är snart 3 år sen nu, helt sjukt!!

Men men, har spenderat 2 hela toppen dagar med goaste Lissy! Söndag så kom hon hit och sedan så gick vi bort till City Center där vi fixade julklappar och shoppade lite och käkade. Vi fixade också saker inför kvällen. För på kvällen var det nämligen dags för nationaldags firande! Qatar har sin nationaldag den 18e December, och det är inte lite firande som gäller, det är all-in verkligen!! Så vi köpte en "air-horn" och "silly string spray." Efter det så var det ner till Cornichen som gällde och jääääklar vilket drag det var på stan alltså! Det var helt klart den galnaste natten i Qatar än så länge! Så vi ett tiden började vi traska hemåt för då började det balla ur lite... "The Qataris" som de kallas, började tro att de kunde göra vad som helst, vilket blev rätt sjukt. De drog i en och sprayade stilly sting och "snow spray"/skum i hela ansiktet på en så man inte såg någonting. Så då var de skönt att komma och ta en varm dusch. Det blev en massa tjejsnack och skrattande och sen så däckade vi.

På måndagen åt vi frukost och gjorde oss i ordning för att sedan gå bort till City Center där hennes mamma hämtade oss. Därifrån åkte vi bland annat till ett toppen bageri för att köpa färskt bröd som vi åt med lite te ute i trädgården i solskenet. Helt underbart väder nu, 25 grader! Sedan så bestämde vi oss för att powerwalka bort till Villagio. Så vi pälsade på oss då vi visste att solen inte skulle vara framme när vi skulle hem. Det tog oss bort mot en 25 minuter, rätt så fort ändå då det ligger en bit bort!! Där gick vi runt och kollade i affärerna först och sen slog vi oss ner på Columbus Cafe för en kaffe. Sedan traskade vi hemåt igen, och efter ett tag hämtade pappa mig.
Två riktigt roliga dagar helt enkelt! Nu får ni lite bilder ifrån nationaldagen, för jag antar att det är roligare att se än bilder på kaffe eller en macka eller något haha. Ha en bra dag, vi hörs snart XX


Kommentarer
Frida

Åh, vilka härliga bilder!!!!



Blogg: http://fbill.tumblr.com
2011-12-21 @ 17:17:10




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihÜg mig?

Trackback